رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان:

در ۹ ماه اول امسال ۸۸ هزار دام سنگین و ۵۰۹  هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند

صمصامی گفت: در ۹ ماه اول امسال ۸۸ هزار دام سنگین و ۵۰۹  هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

تراکم زیاد دام در دامداری عامل خطر مهمی برای انتقال بیماری تب برفکی استصمصامی رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ گفت: از اول سال ۹۸ تا آخر دی ماه امسال ۱۲ مورد کانون بیماری تب برفکی در استان شناسایی شده است که بیشترین آن در شهرستان‌های خدابنده و ابهر بود.

او با بیان اینکه در طول سال سه بار واکسن تب برفکی به دام‌ها تزریق می‌شود افزود:در ۹ ماه اول امسال ۸۸ هزار دام سنگین و ۵۰۹  هزار دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

صمصامی با اشاره به اینکه دامداران باید از خرید دام در مناطق کانون بیماری خودداری کنند اظهار کرد:بیماری تب برفکی در دو محور باید کنتزل شود یک بحث واکسیناسیون علیه بیماری و دوم رعایت موازین بهداشتی است.

رییس اداره بهداشت اداره کل دامپزشکی استان زنجان بابیان اینکه انتقال بیماری تب برفکی از طریق دام به دام و استفاده از علوفه آلوده منتقل می‌شود افزود: دام‌های که به بیماری تب برفکی مبتلا می‌شوند تا زمان بهبودی کامل باید در قرنطینه نگهداری شوند.

او در ادامه گفت: دامداران به محض مشاهده علایم تب برفکی مثل زخم پا و تاول در قسمت دهان با سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی تماس حاصل کنند تا دامپزشکان اقدامات لازم رو انجام دهند.


انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.